Most van a legnagyobb szükség a szállásadók keresőoptimalizálására

Nem újdonság, hogy az emberek online foglalnak szállást ha kirándulni, hosszú hétvégézni vagy éppen nyaralni mennek. Külön iparág épült fel az internetes szállás foglalásra és a keresőoptimalizálók is külön kezelik a Hotel SEO fogalmát. A szállásadóknak pedig nincs is ideálisabb idő erre a műveletre, mint a most!

Kétségtelen, hogy hónapokra visszaverte a forgalmat és óriási károkat okozott a világban kialakuló járvány. Kár lenne tagadni, de idehaza is több idegenforgalmi helyszín kerülhet örökre zárt ajtók mögé, ha nem cselekszik időben.

Ebben a kritikus időszakban azonban a korábbi módszerek nem fognak működni. Jelenleg sem akciózni, sem pedig nyereményjátékozni nincs értelme, de még az újság hirdetések és TV reklámok is teljesen feleslegesek. Egyedüli megoldás, amellyel egy hotel jelen helyzetben előre tud lépni – gondolván a jövőre, hiszen semmi sem tarthat örökké – az az, ha most fekszik rá jobban az online felületeire és a webmarketingre.

Ilyenkor van idő például a Hotel SEO-val is foglalkozni, amely segítségével majd megelőzhetjük versenytársainkat, amint lecseng ez a hosszúra nyúlt holt szezon.

Már eddig is az interneten kerestük meg az ideális szállodát

A statisztikai adatok azt bizonyítják, hogy nem csak külföldön, de idehaza is előszeretettel foglaltak szállást a kikapcsolódni vágyók rövidebb és hosszabb időszakokra egyaránt. A keresőben pedig a verseny ennek megfelelően kimondottan erősnek bizonyult.

Nehéz volt előre kerülni a kiszemelt, legnépszerűbb kulcsszavakra és sok esetben gyűjtőoldalak, foglaló portálok előzték be az apartmanok, hotelek és nyaralók honlapjait. A megfelelő szállodai keresőoptimalizációs technika és módszer alkalmazásával azonban bárkinek lehetősége van labdába rúgni.

Akárcsak más keresőoptimalizációnak, a hotel SEO-nak is az a célja, hogy megerősítse a pozíciónkat a keresőben a megfelelő kulcsszavakra, hiszen az emberek csupán az első néhány találatot fogják úgyis megtekinteni. A jelenlegi kritikus helyzetben pedig nagyobb esélyünk van az előrébb jutásra mint bármikor máskor. Sok cég ugyanis most nem foglalkozik az online felületével – gondolván, úgy sem fogadhat vendégeket. Ez azonban nagy hiba, amit mi kihasználhatunk!

A legfontosabb lépések Hotel SEO esetén

Ahhoz, hogy sikereket érhessünk el, legelőször is megfelelő célközönséget kell meghatároznunk. Itt pedig nem csak a kort, nemet és területet kell meghatároznunk, hanem akár különböző viselkedési formákat is. Az ideális célközönség, akiknek elsősorban a szállásunkat ajánljuk a szolgáltatásaink alapján. Ha ez megvan, következhet a kulcsszó kutatás, amely során a látogatók fejével kell gondolkodnunk, hogy mire keresnek és mi milyen igényt tudunk kielégíteni.

Bátran használhatunk long-tail kulcsszavakat és nyugodtan kerülhetjük a magas keresési arányúakat és az sem árt, ha a konkurencia kulcsszavait megkukkantjuk.

Kellő körültekintéssel kell foglalkoznunk a meta címekkel, leírásokkal és a keresőbarát URL-ekkel is. A tartalmat pedig optimalizáljuk a SEO szabályoknak megfelelően (használjunk megfelelő html struktúrát) – ehhez nem árt megfelelő szakmai rátermettség vagy megfelelő szakember. Ne csak a szövegeket, hanem a képeket és más média tartalmakat is optimalizáljunk (pl. képeknél az alt és title szövegeket is adjuk meg).

Emellett pedig a tárhely és az oldal sebességére és a mobilon való elérhetőségre is figyelnünk kell. Ha mindennel készen vagyunk, nincs más hátra, mint csatlakozni a Google Cégem szolgáltatáshoz és minden adatunkat megfelelően kitölteni, így maximalizálva a látogatóink és a leendő vendégeink számát.

Hozzászólás írása